масло за компресор PAG и POE
Една от най-спорните аспекти на услуга автоклиматик , днес е компресорни масла. Тъй като R134a не е съвместим с минерални компресорни масла, то изисква различен вид лубрикант. Почти всички производители на оригинално оборудване днес определи една от няколко различни вида PAG масла за техните компресори. PAG масла варира в зависимост вискозитет, с PAG 46, PAG 100 и PAG 150 са трите най-популярни смеси. Видът на PAG изисква масло зависи от конструкцията на компресора. И тъй като компресорни неуспехи са водеща причина за дефекти в климатичната система, важно е да се използва правилния тип смазка. Но техниците често са объркани или неправилно информирани за кой тип лубриканти те трябва да използват в различни приложения.
Според MACS теренно проучване, 53 процента от техниците използвате PAG масло с R134a, но 43% използвате POE (полиестер) масло в системите R134a
POE е популярно масло , защото е съвместимо с R12 и R134a, което го прави добър избор за по-стари автомобили, които се преработват на R134а. Дори и така, MACS и OEM препоръчват е да се използва масло PAG само с R134a. За всички по-нови системи за R134a , използвайте типа на PAG масло се препоръчва от производителя на превозното средство. PAG масло не е съвместим с R12 и не трябва да се използва при по-старите системи R12.
Минералното компресорно масло трябва да се използва в по-старите превозни средства с R12. Минерално масло никога не трябва да се използва с R134a защото двете няма да се смесват. Това ще попречи на маслото да циркулира в системата и да доведе до компресорна недостатъчност.
Повечето компресори резервни днес се произвеждат с уплътнения, които са съвместими с двата вида на хладилния агент. Но някои от тях са изпратени сухо, докато други са с предварително напълнени PAG или POE масло. Така монтажници трябва да бъдат внимателни, за да гарантира, че те не смесвам масла или използва грешен тип масло за прилагане.
Кликнете тук, за да видите PAG препоръки петрола.
За да се минимизира рискът от провал повторение компресор, техници трябва да направи всичко възможно, за да се защити новия компресор от замърсители. Компресор неуспехи често хвърлят много отломки в кондензатора, но някои от тях може да взриви резервно копие на смукателния маркуч. Поради тази причина, някои производители препоръчват промиване на кондензатора и маркучи, инсталирането на редово филтър за улавяне на отпадъци, и вход екрана в смукателния маркуч за защита на компресора.
Зачервяване на лицето също е спорен въпрос, защото производителите на автомобили не се договорят за коя техника работи най-добре, или дори, ако тя работи на всички. Ford одобрява плакнене с VSL338 терпенови на основата на вода, докато GM казва си добре да се вълни, но само с R134a, без разтворители. Chrysler и Toyota не препоръчваме зачервяване. Ако системата е замърсена и не съдържа отпадъци, Chrysler казва, че е по-безопасно да се замени кондензатор и маркучи. Зачервяване може да отдели голяма част от отломките в серпентина кондензатора поток, но не работи много добре в паралелни кондензатори поток.
Части разпространението продължава да е постоянно предизвикателство за пазара на резервни части. Преди двадесет години, имаше половин дузина различни основни проекти компресора. Днес броят е нараснал до над 1800 и ще надхвърли 2000, преди края на тази година!
Хладилен замърсяването е друг проблем на индустрията е изправена пред. През 1997 г. MACS областта изследването показват 2,3% на A / C системи са били заразени с въздух, други хладилни агенти или въглеводороди. През 2000 г. броят скочи до 5.3%. Това подчертава необходимостта от магазините да използват хладилен агент на идентификатора на оборудването да проверите превозни средства преди тяхното обслужване. MACS казва 71 процента от своите държави-магазини, се използват идентификатор, позволяващ да се избегне кръстосано замърсяване.
ЗАЩО ДА КУПИ НА PAG PREMIUM?Не всички PAGs са създадени равни
Уникалният, патентован, двойно "завършват" формула на PAG осигурява изключителна химическа устойчивост на масло. Обикновена PAG все още е химически активен, докато "завършват" PAG е химически активна или стабилна. Дори и при високи температури, на "завършват" PAG е много толерантни към влага и няма да реагира на образуване на вредни киселини. Долната диаграма показва огромните разлики в износване характеристики между "завършват" и обикновената PAG
PAG е Choice производителят на оригиналното оборудване за Фабрика Fill
Автомобилните производители и компресор тествани PAG и естерни масла. След продължително тестване, 100% са избрали да използвате PAG над Ester за фабрика за попълване. Всички тези производители направи този избор със знанието, че премията разходите PAG масло повече от по-евтините естери.
PAG е Original Choice Производители за реконструкция
General Motors, Ford, Chrysler, Honda, Toyota, Mercedes, Nissan, BMW, Audi, наред с други, и всички компресорни производители препоръчват PAG като избор за преоборудване на автомобили от R12 към R134a.
Естери не Сравнете в изпълнение
Химична стабилност и износоустойчивост са двете основни области на разлика в представянето. Когато са изложени на високи нива на влага и топлина, РОЕ (естер) може да претърпи хидролиза, карайки го да се върне обратно към оригиналните компоненти на киселина и алкохол. В таблицата в долната част на страницата изобразява драстичните разлики в износването между Ester и "завършват" PAG.
100% съвместимост с R12 или R134a и остатъчно масло Минерална
Двойна "завършват" PAG е съвместима с R12 и R134a и може да се използва или за прилагане (дори и с остатъчно масло). Обикновена PAG не трябва да се използва в присъствието на R12.
3 вискозитети (46, 100 и 150)
Компресор производители използват различни PAGs вискозитета да помогне на смазване при различни условия. Повечето части на компресора сега са алуминиеви и нови компресори стил, като ротационен и превъртете, са по-чувствителни изискващи смазване максимално да функционира за продължителни периоди. Един вискозитет "универсален" естер или PAG не се препоръчва за максимална експлоатация.
Одобрения производител на компресори:
Calsonic Harrison, Denso (Nippondenso), Ford, Halla климатроник, Sanden, Seiko Seik, Seltec (Тама) и Zexel са одобрили двойно "завършват" PAG.
Забележка. Стандартният тест SAE е проведено като се използва алуминиев щифт върти между два алуминиеви блокове. Той е променен, за да контролира специфични параметри, включително температура, налягане и атмосфера (въздух, R134a, R12), за да се симулира реалните условия в рамките на компресора.